Påskmässa

Hejhej! I slutet av förra inlägget var jag inte så glad ehehe... Det slutade iaf med att Alice hängde med ^_^
That made my day xD

Alice sov över igår, det var skoj :D

Vi gick på stan (igår/förrgår - mitt minne är inte det bästa), eller först var vi och köpte Take Away-mat på Cupido. (Thai :3)
Jag köpte kycklingwok+ris, hon köpte kycklingwok+ris+sushi. Vi tog maten och gick till bryggorna i Stadsparken (jag älskar att vi har så många bryggor i Uppsala förresten), där vi satte oss och åt. Sen kom Alice på att hon behövde en anteckningsbok så då gick vi in till stan igen. På Celsius var det dyrt så vi gick till Åhlens istället. Fast på vägen ville Alice gå in på Stockhome.

Stockhome är en jätterolig och bra affär! ^_^

Där hittade vi massa saker vi ville ha (men vi hade inte råd såklart), fast vi köpte varsin liten, söt, olinjerad bok. På min var det Engelsk Konfekt på framsidan, på hennes var det massa söta muffins. ^w^

Idag var jag på nån Påskmässa! Vi hade typ fått det i skoluppgift av vår (mycket ambitiösa) fröken. Jag är kristen (jag är iaf döpt), även om jag inte tror på Gud & Jesu och kompani var det rätt trevligt! Det var högtidlig och trygg på nåt vis. Stämmningen var trevligt. Det absolut trevligaste var när vi skakade hand med alla runt omkring och sa "Gud's frid".

Alice blev rätt uttråkad, och vi hade inte sovit sså jättemycket så vi satt och gäspade ganska mycket (fast det försökte vi väl dölja lite då, iaf jag). Både Alice och jag hajade till när hon som predikade helt plötsligt sa "Sms-blinkade". Vi blev rätt chockade XD Sen började hon snacka om kommatecken, som ju både var ett slut och en början (hon åsyftade döden och himmelen)... Lite jobbigt med all snack om Jesus och Herren och de... (jag tror ju inte på det liksom).. men det var fint ändå, man fick en påsklilja i slutet ^_^

Är ensam hemma! Det är skitnajs. De andra är typ i Gamla Uppsala. <o<

Undrar avd jag ska göra? Jag kan göra typ vad jag vill, eftersom det bara är jag hemma ^_^ 

ska fundera vidare på detta! (Det blir garanterat DATA xD)

sayonara ~



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0