Pyjamasparty

Jahaja, nu sitter jag här igen! Men det tänker jag sluta med. Denna tanke började gro i mitt huvud när jag upptäckte att jag blev stressad en gång när jag satt och läste när jag åt mellis. Måste-läsa-klart-fort-och-sedan-gå-till-datorn. KAAATT-A-STROF. Jag hade dessutom inte nån anledning att gå till datorn! 

Så nu har jag bestämt mig för att bara använda datorn när jag måste. Inte som tidsfördriv. Jajamensan! Det blir nog enklare nu när jag kan sitta på balkongen och rita för det är så fint väder. Och varmt är det också. Just idag var det perfekt väder! Precis lagom varmt och vinden var ljummen. Mmm... 

.    .    .    .    .    .    .    .    .    .    .    .    .    .

Pappa lagar mat. Nu började det tjuta. Vår brandvarnare är känslig. Han hade visst inte på fläkten ordentligt. Det blir kyckling och ris, mums! Jag tänker ta sån där Sweet Chili Sauce till, grymt gott. Typ min nya favorit :'D
Har upptäckt att det är enklare att käka ris med pinnar än med gaffel. (I alla fall om det är bra ris) ... Fast det kan vara vanan också ^^

Plötsligt blev jag väldigt hungrig. Fast ja, jag ju bara en glass till mellis... (Är en fast följare av Regelbunda & Hälsosamma Vanor xD)

.    .    .    .    .    .    .    .    .    .    .    .    .    . 

Imorgon har Maja pyjamasparty. P.Y.J.A.M.A.S.P.A.R.T.Y. Det låter som .. typ när man var liten :3 Ohhh, pyjamasparty  = ha skitkul, bli helflumskum av godis och läsk och annan skit, köra töntiga lekar, snacka... + ha problem med att sova, vakna och känna sig grymt ofräsch...

Fast jag KAN egentligen somna om jag bara vill (numera, inte förut, men jag har ett knep nu; töm hjärnan på tankar - typ meditation). Meeen jag brukar ha en benägenhet att vilja tänka på massa saker.. Men eftersom man inte känner sig så jättefräsch om man somnar typ klockan 3 på natten och vaknar klockan 10
(vilket förresten skulle paja min dagsrytm vilket inte är bra).. men tänkte inte låta det hända den här gången! ^^

Har köpt en jättebra present (enligt mig själv xD) och ska nu antingen sätta mig på balkongen och rita  (det är sol där nu dessutom. Perfa!) ..eller packa! Fast det kan jag göra imorgon.. Japp.

Balkongen var det! 8D

sayonara




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0